måndag 12 mars 2012

Kapitel 26 - Dåliga betyg

Barn nummer tre kom och barn nummer fyra var på väg. Ny möbel kom på plats.
Har du inte läst kapitel 25 så gör det HÄR.
Tryck på "LÄS MER" för att läsa fortsättningen.


 Vi i familjen Jones har fått en ny tv. Den är gigantisk. Så nu kan nog inte mamma och pappa klaga att de inte ser teven. Vi ska försöka möblera om lite i vardagsrummet för att få allt bättre och att det ska se ut bättre. Vi får se hur det ska se ut. 

 Att bli gammal betyder att man kan få svårt och gå. Både mamma och pappa har börjat använda käpp för att underlätta. Nu gäller det bara att försöka få dem att pensionera sig från sina jobb men dem älskar sina jobb så det är inte lätt. 

 Hushållerskan gör inte sitt jobb i vanlig ordning. Det är inte alls lätt att vara kändis och ta hit folk som städar och lagar saker åt en. Hon vill hellre ha autografer och bilder på mig och min familj. 

Jag gick ut i trädgården för att försöka sätta igång förlossningen och det gick som jag ville då förlossningen började ett par timmar efter åt. 



It's a girl :D Det här är Jean och hon blev våg och fick egenskaperna god och tungsovare. Jag och resten av familjen är överlyckliga.





















Jag försöker få bättre kunskap vad det gäller matlagningen och det går framåt våran tv måste ju invigas =)

Att barnen ska ha det bra i skolan är A och O, men när ett barn har IG i skolan hör vi varningsklockorna. 
- Johnny, varför har du IG i skolan?
- Oj då.
- Oj då? Är det allt du har och säga? 
- Vad kan jag annars säga? 
- Förklara för mig varför du har IG i skolan. 
- Jag vet faktiskt inte, jag kan väl ha sovit på lekt.. mumlade Johnny lite
- Hörde jag rätt? Har du sovit på lektionerna? 
- Ja några gånger kanske.
- Om inte du får bättre betyg tills du börjar gymnasiet så blir det internatskola för din del. 
- Nej mamma det vill jag verkligen inte. Du får inte skicka mig dit. 
- Sköt dig i skolan så slipper du internatskolan men om du inte får bättre betyg så blir det så. Både pappa och jag är eniga i detta beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!