söndag 25 mars 2012

Kapitel 29 - Dispyt med Johnny

Detta har hänt: Polly sörjer sin partner/vän, Johnny fyllde tonåring, mamma Felicia försökte lära Polly att sitta vackert, Rob blev vuxen och tog examen och vi fick reda på att Johnny fortfarande har IG i skolan. Har du inte läst kapitel 28 kan du göra det HÄR
Tryck på "LÄS MER" för att läsa fortsättningen




















Gårdagen var både lång och frustrerande för oss alla. Vi fick veta att Johnny fortfarande har IG och vi vet inte alls vad vi ska göra, inom det närmaste 24 timmarna fyller han år så att skicka honom till internatskola skulle nog inte vara till någon nytta.
- Johnny, gå till säng och jag vill inte se dig förrän i morgon bitti.
- Okej, som du vill. Men du är orättvis.
- JOHNNY GÅ OCH LÄGG DIG!
Hade det verkligen gått så långt att han trotsade mig? Att han inte lyssnade på vad jag hade att säga och viftade bort sin skolgång?

Nästa dag var jag inte mer än glad, jag kände mig dyster och visste inte alls vad jag skulle göra. Rob lekte lite med sin lillasyster Jean och det uppskattade hon nog ganska mycket. Jag är glad att det inte är någon mer av barnen som trotsar och viftar bort sin skolgång.

Estelle fyllde tonåring och jag hoppas hon fortsätter vara den snälla flicka hon har visat sig vara. Vi försöker hålla humöret öppet trots min och Johnnys dispyt.  

Jag kände att det var dags för att göra en förändring, det var dags och byta jobb. Så jag tog upp mobilen för och ringa jobbet och jag sa upp mig.
Samma dag så kom kronofogden och tog några saker då vi inte har betalat räkningen på ett tag. Det har hänt så mycket att ingen har tänkt på det. 

Jag tog mig till stadshuset för att skriva på papper eftersom jag har startat ett eget företag i Trädgårdsmästeri. Jag hoppas det blir bra.

Vi fick även besök från hunden Micke. Det känns så sorgligt och trist att han inte finns hos oss längre, han finns hos oss andligt men det är inte samma sak som när han är vid livet, Polly saknar honom så. Vi hoppas på att allt löser sig för Polly. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!