torsdag 29 mars 2012

Kapitel 33 - Glädje och sorg

Detta har hänt: Alice fick egen tid med tidningen, Estelle växte upp till vuxen, Jean fyllde även hon men hon blev tonåring, Alice lekte även mycket med Polly, värkarna satte igång och Alice och Lucas åkte till sjukhuset och de fick en liten flicka vid namn Rachel.
Har du inte läst kapitel 32 kan du läsa den HÄR.
Tryck på "LÄS MER" för att läsa fortsättningen av detta inlägg.


Estelle tar studenten. Jag är fortfarande den stoltaste mamman i hela kvarteret. Men samtidigt lite ledsen då jag har insett att min moster Hope har gått bort. Mamma har inte sagt något om att hon har dött. 

Att laga mat är ju en del av vardagen och mestadels är det jag som lagar maten i denna familj, mamma kan göra det någon gång i bland.

Att lära en hund att leka död är inte alltid lätt. Att umgås med Polly känns så bra, jag har haft en konstig känsla en längre tid men försökt att släppa det för en stund, det är väl antagligen för att min moster dog nyligen. 

Gravid igen japp.
- Oh nej, Polly?
- LUCAS!!!

- Polly vad är det som händer?
Jag förstår inte vad det är hon ser. Jag vill inte tänka nått alls. Jag vill bara att denna mardröm slutar, jag känner mig maktlös.

- POLLY!!!!!! 
Jag kände att nått var på gång, det kanske var därför jag umgicks så mycket med Polly de senaste dagarna. Att hon skulle bli tagen ifrån oss så snart det hade jag inte räknat med. Det hade nog ingen räknat med.

I allt elände så växte Jessie upp till vuxen. Fastän hon inte hann umgås så mycket med Polly så saknar hon henne i alla fall. Det är tur att hon sover inne i det nya rummet tillsammans med den som sover där. Så fort som möjligt ska vi skaffa en kamrat till Jessie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!