onsdag 27 juni 2012

Kapitel 53 - Försöker gå vidare

Detta har hänt: Trish och Gene hade lite väl roligt i duschen, Gene gick hem stolt som en tupp för att ha haft roligt i duschen med Trish, Gene och Trish hånglade öppet i trädgården så att alla kunde se inklusive Benjamin och Trish fyra barn som bor hemma, Benjamin ville skiljas från Trish, Benjamin sa till Trish att han skulle ha vårdnaden om barnen, Benjamin utmanade Gene i en fajt som Benjamin vann, Jenna och Jesper fyllde tonåring, Flisan och Jazz fick bebisar, Jesper kom hem försent och Benjamin skällde ut honom och såg till att Jesper gick genast till sängen. Har du inte läst kapitel 52 kan du göra det HÄR. Tryck på "läs mer" för att läsa inlägget. 


- JESPER!!!! Vad gör du hemma, klockan är nästan tolv.
- Öh, jag, öh.
- NÅ? 
- Jag kände mig trött så jag tog lite sovmorgon.
- Jesper, skolan är viktig om du inte får G eller högre betyg kommer du inte att få ta examen. Se så åkt till skolan nu.
- Men pappa det är ju bara 2 timmar kvar på skolan.
- Ja det struntar jag i du ska till skolan och det är NU!
 
Vår städerska Nichol och jag pratade och jag frågade om hon ville flytta in som en vän. Jag gillar verkligen henne och hon tackade ja direkt.

Det känns tryggt att ha en kvinna i hushållet som jag kan prata med om allt möjligt. Och jag tror att både Juliet och Jenna tycker det är ganska skönt också.

Jag hade hört rykten om att Trish hade blivit gravid den där dagen som Gene var här och de hade sitt roliga. Och det hade tydligen blivit en pojke som fick namnet Jake.  

Efter att jag fått veta att Trish hade fått en son och Gene var nära att flytta in hos dem. Så bestämde jag mig för att ge det ett försök med Nichol så jag friade till henne och hon svarade ja.  

Svensexan ägde rum dagen efter och Hamilton min bror, kom också. Han och jag hade "Hålla andan" tävling, och kan ni tänka er jag vann över min bror. 

Bara för att jag vann så blev jag ner sprutade med champagne, det blev ganska kladdigt. Det blev en ganska bra svensexa.

Nichol hade även hon sin möhippa, men det kom inte så många som hade lovat att komma. Men hon kände att det blev bra ändå. Fastän det inte blev någon bra fest i slutändan. 

Jag fyllde nyligen år och blev vuxen. Det känns bra men nu har jag kommit in i en medelålderskris så nu är jag lite små nojig över om jag har fått några rynkor i ansiktet :O

1 kommentar:

  1. Ja dessa tonåringar, bråkar både i spel och i verkligheten. ;-)

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!