onsdag 3 oktober 2012

Kapitel 61 - Inte nu igen

Detta har hänt: Tren tvättade och var nere och tränade, Jacob kom på besök och sov i sin säng, katterna blev fundersamma, Nichol var vid Jacobs grav och grät och Nichol berättade för Benjamin att hon var gravid. Har du inte läst kapitel 60 kan du göra det HÄR


Tvillingarna Noah och Nova har blivit barn. Nya utmaningar kommer att komma på deras väg. Skolan börjar för dem båda.

Ännu ett öde i poolen har skett. Noah har drunknat. Nu har jag och Nichol bestämt oss för att göra poolen mycket mindre än vad den har varit. Vi har kommit fram till nu att simma längst bort i poolen och sen tillbaka är ganska jobbigt och nu har vi mist två pojkar alldeles för tidigt. 

Jag stod i köket och tänkte på Noah Det här känns inte alls bra att ha förlorat två barn på så här kort tid. VI kommer att inte ta deras gravar till kyrkogården. Både jag och deras mamma Nichol vill ha dem nära och vi känner att dem måste få vara här hemma. Vi är inte redo att lämna dem ensamma.

Nichol försöker gå vidare med livet fastän det är jobbigt. Hon jobbar för att hålla sig sysselsatt och försöker att vara stark. Jag brukar vakna om natten och höra hennes snyftningar inifrån badrummet, det skär verkligen i hjärtat hos mig att se min fru så ledsen. 

Noah och Jacobs syskon har det även dem jobbigt. Alla har det jobbigt på olika sätt. Nova har nog det jobbigaste då hon var tvilling till Noah. 

Nova och Nichol gör läxorna samt jobbar på en artikel. Det bästa är att dem försöker hålla igång med saker att göra. Än att bara sitta och titta in i en vägg. 

Noah var på besök och Nova vart både glad men även ledsen då hon vet att han aldrig kommer att komma tillbaka. Han kommer inte få möjlighet att få skaffa jobb, ta examen, få flickvän eller få barn.

3 kommentarer:

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!