måndag 19 november 2012

Kapitel 66 - Pumpapaj, varm choklad & skridsko åkning

Detta har hänt: Benjamin och Penny har fyllt år, Benjamin gick till den mystiska stenen som Nova hade berättat om men det gick inget vidare, Sonia och Steffy gick på buss eller godis, några dagar senare så blev tvillingarna tonåringar, Nichol hittade fina blommor i trädgården som hon sedan ställde inne i köket, Nova försöker hitta kärleken via onlinedejting. Har du inte läst kapitel 65 kan du göra det HÄR.


Nichol har blivit gammal hon också. Nu ska hon och jag bara låta tiden passera och bara umgås med varandra och se vad tiden har att utvisa. 

Steffy hade hört från sina vänner att om man kommer upp i färdigheten fem i matlagning så kan man lära sig och göra pumpapaj, så Steffy satt hela helgen med att lära sig om matlagning och nu kan hon laga pumpapaj, det är så gott med pumpapaj.

Nova var vid vinterfestivalen och tog sig en mugg med varm choklad för att värma sig i kylan. Hon tyckte om snön det hade hon aldrig kunnat tro då hon älskar sommar och värme. Barnen frågade oss vuxna vad det var som kom ner från himlen när det väl började snöa, dem har aldrig sett snö så det är ju klart att de undrar vad det är som kommer ner.

Nichol berättade att det var snö som kom ner från himlen, och att det är kallt men väldigt roligt att leka i om man är påklädd. Nichol visste detta då hon själv bott i en stad där det kom snö, vi trodde att det aldrig kunde komma snö här men det verkar ändras på det.

Nova satte på sig skridskor för att kolla sin färdighet vad det gällde skridsko åkning. Hon ramlade inte en enda gång när hon åkte, och när hon kom hem var hon så stolt så 

Henrik och Liam har blivit tonåringar dem också. Vi väntar och ser hur dem blir och ser vad dem hittar på för bus medan dem fortfarande bor hemma.

Henrik ville inte ha den frisyr han fick från början(den till vänster) han valde mellan den i mitten och till höger. Han själv tyckte att han passade bättre i den som är i mitten, så så fick det bli. Det skulle inte alls förvåna mig om alla flickor är efter honom i skolan.

4 kommentarer:

  1. Ååh, första snön. :D
    Jag kan förstå att barnen blev lite förvirrade!

    Och äntligen fick man se bild på den där fördömda pumpapajen, som vi letade så efter. :D

    Henrik ser bra ut, men jag tycker nog att Liam är sötare.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja minst sagt *ler*

      Ja nu gäller det bara för Nova att lära sig om hon nu kan lära sig det :S

      Haha jaså tycker du det =) hehe

      Radera
  2. Japp håller med Liam är mer i min smak, då jag verkar falla för mörkhåriga, även så i sims ha ha

    /SallysPigge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mörkhåriga är också min grej. =) Men jag gillar killar med Johnny Depp frisyr som han hade på 90 talet :D Typ Gilbert Grape men inte så långt. Får leta på en bild så får du se vad jag menar =)

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!