lördag 15 december 2012

Kapitel 77 - Förkrossad

Detta har hänt: Liam och Henrik blev bästa vänner för alltid, Muffe förstörde en snögubbe som såg ut som liemannen, Rex flirtade med andra kvinnor än sin fru, Nova kom på Rex med att vara otrogen mot henne, Nova skrek på Rex efter noter. Har du inte läst kapitel 76 kan du göra det HÄR


- Hur kunde du Rex? 
- Det var inte direkt svårt att flirta med en annan kvinna än dig Nova.
- Älskar du mig inte? 
- Jo det är klart jag gör.
- Men VARFÖR flirtar du med andra kvinnor då? Jag menar, om du älskar mig ska du väl ändå flirta med mig.
- Det bara blev så, jag kan inte förklara.
- DU är ju hopplös...

- DU SOVER INTE I VÅRAT RUM ELLER I VÅRAN SÄNG NÄR JAG ÄR HEMMA. SER DU MIG GÅR DU ÅT ETT ANNAT HÅLL!! FATTAR DU?
- Ja jag fattar, tagga ner.


- Jag gör allt hemma, som inte mina föräldrar gör. Lagar mat oftast till dig, tar hand om våran son Nathan. Du gör ingenting du bara sitter och tittar på när jag gör ALLT!
- Wow, Nova. Kan du ta det lite lugnt innan du spricker?

- DU OCH JAG FINNS INTE MER, DET FINNS INGET OSS, INGET VI, INGET TILLSAMMANS! JAG ÄR TRÖTT PÅ DIG OCH DITT BETEENDE. DU FLYTTAR SÅ FORT DU KAN.

- VAD MENAR DU MED ATT GÅ OCH FLIRTA MED ANDRA KVINNOR? 
- Jag tyckte jag hade en chans och jag trodde inte att Nova var där. 
- VA? DU ÄR JU HELT SANSLÖS ALLTSÅ!! DU FÅR EN DAG PÅ DIG ATT FÖRSVINNA FRÅN VÅRT HEM. HITTAR DU INGEN ANNAN BOSTAD ÅKER DU UT MED HUVUDET FÖRE!!!

Hoppsan vad händer här då :O Nova vart förkrossad av och se Rex flirta med en annan kvinna. Nu ger hon tillbaka hämnden och går vidare med sitt liv trots att det fortfarande gör ont i hjärtat.

Det är inte bara Nova som går vidare, även Rex har gått vidare med en annan, med andra ord med den han var otrogen med från första början. Jag hoppas att hon tar sitt förnuft till fånga och går medan hon kan. Innan allt är för sent.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I nästa Kapitel får ni följa Nova Scott istället för Benjamin Scott

4 kommentarer:

  1. Hemska Rex!!
    Nova har det bättre utan honom, även om det gör ont och är jobbigt just nu... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag tror nästan det.. Han var ingen bra kille för henne.

      Radera
  2. Åh vem är hennes ny flört tro? Jag får väl läsa vidare antar jag :D

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!