fredag 28 december 2012

Kapitel 83 - Sörjer x2

Detta har hänt: Liam bestämde sig för att skolka från skolan hela dagen, Nichol gillade inte att han skolkade, Nova fick säga åt sin son Nathan att göra sina läxor innan han gjorde nått annat, Nova såg att Nichol var upprörd, barnen och tonåringarna verkade nästan strejka utanför skolan, Nathan, Liam, Henrik och Penny växte upp tonåring och resten blev vuxna, Nova fick en son vid namn Leon, Nova gjorde slut med Novas sons pappa Courtney, Benjamin fixade ett jobb på sjukhuset, Nichol Scott lämnade jordlivet och gick mot skyn. Har du inte läst kapitel 82 än kan du göra det HÄR


- Oh älskade Nichol, VARFÖR lämnade du mig?
Pappa är utom sig av sorg efter att mamma dog, det har bara gått några timmar och han vill varken äta, sova och nästan inte gå till jobbet ens.

- Åh mamma, jag saknar dig så.
Att förlora någon är smärtsamt, men att förlora sin förälder är nästan en sak som är värst.

Nästa dag gick pappa till, men som mamma kom han aldrig hem. Han dog precis som mamma, utanför sitt jobb och helt utan anledning, visst var båda gamla och dog av ålder men det är ändå jobbigt att förlora sina föräldrar så nära inpå.

Efter långa dagar med två dödsfall på enbart två dagar så är det jobbigt att vara vaken just nu, jag gråter konstant och allt är bara jobbigt. Det är inte bara jobbigt för mig, utan även för barnen också speciellt för Nathan.

- Nathan, vänta lite.
- Mamma jag måste till skolan.
- Jag skriver en lapp. Jag vet att du är ledsen för din pappa men det var bäst att han flyttade ifrån oss.
- Jag är inte ens ledsen för pappa, jag saknar mormor och morfar.
- Det gör jag också gubben. Jag saknar dem jättemycket, det gör ont i mig att se dig så ledsen. Men tiden läker alla sår, dessa sår kommer alltid finnas men de blir mindre och mindre för varje dag, men samtidigt finns dem alltid där.
- Jag hoppas du har rätt mamma, detta gör alldeles för ont.

Nathan gick till skolan trots att han inte hade någon som helst lust till det hela. Men samtidigt kan inte våra liv sluta bara för att någon dör heller.

Nathan är väldigt hjälpsam sen både mamma och pappa dog. Han har hjälpt mig med hans bror Leon, och det känns bra att han har hjälpt mig då jag inte har känt mig lycklig på senaste tiden. Jag behöver sörja på egen hand ibland. Nathan har sett detta och han har erbjudit sig att hjälpa till bland annat med sin bror. 

Vi har köpt en ny fiffig pryl till köket, en ugnsgrill eller vad man kan säga, här i kan vi baka pizzor, olika sorters bröd och andra smaskiga rätter. Både jag och pojkarna älskar den här och vi har gjort mycket pizzor. När det bara är jag och Pojkarna i huset så försöker vi så gott det går att hjälpas åt, Liam, Henrik och Penny flyttade ut så fort de kunde, och då vart det bara jag, pappa, mamma, Nathan och Leon kvar. Men nu efter att pappa och mamma dog så är det bara jag, Nathan och Leon. Nu känns det som om jag behöver hitta mig en karl.

6 kommentarer:

  1. Stackars Benjamin... han dog säkert av sorg och saknad av Nichol... :'(

    Vad tomt det måste kännas för Nichol och Nathan nu. :( Dom som är vana vid en stor familj och massa familjemedlemmar runt sig... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror nästan det också =(

      Du menar Nova och Nathan, Nichol finns inte mer jue..

      Ja jag tror nästan dem känner en tomhet. Nova tror jag vill ha mer barn plus en man som hon kan ha resten av livet nu.

      Radera
    2. Gah, jag hatar när jag blandar ihop namn! XO
      Ja, menade Nova... :)

      Det tycker jag att Nova förtjänar. :D

      Radera
    3. Hihi inte lätt alltid haha..

      Ja det gör hon verkligen :D

      Radera
  2. Åh stackars Nova och Nathan, men dom käpar på så bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dem gör det bästa av situationen!

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!