torsdag 17 januari 2013

Kapitel 87 - Den nya familjemedlemmen

Detta har hänt: Nova tatuerade sig, Det blev ett krossat hjärta på benet och en ros på ryggen, Nathan försöker att spela schack, Leon gick ut med Muffe till stranden, Leon bestämde sig för att hoppa i havet utan en vuxen i närheten, Muffe drack från vattnet, Nova bestämde sig för att adoptera en dotter då hennes biologiska klocka tickar iväg. Har du inte läst kapitel 86 ännu kan du göra det HÄR


Att sitta och mysa tillsammans med ett litet barn på morgonen i en gungstol är något alldeles extra. En trött liten tös försöker vakna till för att utforska mer i sitt nya hem. 

Fortfarande i pyjamas men det får man i bland. Jag är lyckligt lottad över att ha fått denna lilla flicka till mitt hem och att säga att hon är min dotter värmer något enormt i mitt lilla mamma hjärta. Jag skulle kunna gråta av lycka.

- Du älskade lilla flicka. Mamma älskar dig så himla mycket. 
Nu vet jag att hon inte kan prata tillbaka men hon gör min dag varje eviga dag. 

Första bilden med ansiktet på den nya medlemmen. Lite längre ner får ni veta vad hon heter och vad hon har för egenskaper och favoriter.

Leon satte sig och byggde med klossar tillsammans med sin lillasyster, jag var orolig över att Leon skulle bli elak mot sin nya syster men han älskar henne som om hon vore hans biologiska syster. 

Samma dag fyllde Leon år till tonåring. Han blev väldigt lik sin pappa, både med håret och kroppsbyggnaden en bättre bild på honom ska ni få, om han tillåter det vill säga. Jag får hoppas på det =)

Lilla Tubbe har inte fått någon säng ännu, men det måste han få. Jag har sett att han ligger och tittar med ögonen så ibland tror jag att han är vaken fast han ligger och sover. Måste fundera på vart hans säng ska stå. 

Får jag presenterar Ariel Scott. Ariel är adopterad och blev den första dottern för mig. Eftersom hon är adopterad och jag inte har någon man så har hon inte någon pappa. Men jag hoppas att hon ska få en pappa innan hon växer upp till ett barn.

Ariels egenskaper är: Soffpotatis och god, hennes favoriter är rockabilly musik, kobbel och violett. Nu väntas bara vad som kommer hända.

Prinsessan sover så gott i sin säng, nu inväntar jag vad som kommer hända för oss alla. Allt har sin gång och allt kommer att få ett svar någon gång. När eller hur det har jag ingen aning om. Men jag hoppas på snart. 

6 kommentarer:

  1. En liten Ariel! :D

    Jag älskar det namnet, det har en speciell betydelse för mig. Så att den här lilla tjejen fick det namnet var SÅ passande! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar det också, har även för mig en betydelse för mig. Hur kommer det sig att namnet är en speciell betydelse?

      Radera
    2. Det är en lång historia. :)
      Det finns en otroligt rörig kärlekshistoria (som jag älskar!) som handlar om två mycket komplexa personer. Båda lider av psykiska men och djupa ärr från sina förflutna.

      Den ena personen heter just Ariel. :D
      Så jag tycker väldigt mycket om det namnet. :)

      Radera
    3. =) Okej, själv gillade(ar) jag Den lilla sjöjungfrun både som liten och nu och jag verkligen ÄLSKAR den filmen. Det är ett under att filmen har hållit då jag var liten haha.. Och hon heter ju även där Ariel :D jag har kommit fram till att jag använder väldigt mycket mig utav karaktärer i filmer och serier haha. ska nog göra en liten biograf om namnen :D

      Radera
  2. Ja Ariel är ett jättefint namn :D

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!