lördag 19 januari 2013

Kapitel 89 - För tidigt?

Detta har hänt: Tubbe var dum då han attackerade möblerna, Efter att Nova skällt på honom så gick han vidare till sina leksaker, Nova ställde sig och titta i teleskopet och såg sånt som hon inte ville se, Nathan ringde Vera och träffade henne på vår festivalen, De kom sedan hem till oss och lärde känna varandra lite bättre och på kvällen gick Nate och tog sig ett bubbelbad efter en hård arbetsdag på jobbet. Har du inte läst kapitel 88 än kan du göra det HÄR


Muffe sniffade på min hand, vet inte varför men han gör det ibland. Han kanske kände lukt av något annat djur på mina händer (?). 

Jag tog fram hans borste och borstade honom, det gillade han. Var det kanske hans borste han kände av när han sniffa mig på handen, det måste han nästan ha gjort. Knasboll. hehe.

Ariel Scott, min dotter. Jag har kommit fram till att jag behöver hitta en pojkvän så hon får en fadersfigur. Och även så vill jag ge henne mer syskon. Speciellt systrar så hon får göra lite flicksaker nu när pojkarna är både tonåring och ungdom. 

Jag lärde Ariel och gå, det gick jättebra och hon förstod redan från början vad hon ska göra. Jag är så stolt. 
- Bra Ariel, vad duktig du är.

Nathan hade besök av Vera igen. Denna gång var det ett helt annat samtal hemma. 
- Vera, vill du bli min flickvän? 
- Ja, det vill jag. Det vore en ära. 

- Nathan, vad gör du? 
- Vera.
- Ja?
- Jag vet att vi inte har känt varandra så länge, men jag känner att du är den rätta för mig.
- Okej, vart är detta på väg Nathan? 
- Vill du gifta dig med mig Vera? Vill du bli äran att bli min fru? 


- OH Nathan, ja det vill jag. 
Jag satt i arbetsrummet för och surfa lite på internet när jag hörde allt tjoande, jag gick ut för och se vad som försiggick och då såg jag ringen på Veras hand. Jag visste inte alls vad jag skulle göra eller säga, jag stod och tittade på dem med tårar i ögonen. 

- Jag älskar dig Nathan.
- Jag älskar dig också Vera. 
- Jag ska göra allt i min makt för att göra dig lycklig. 
- Det tror jag att du kommer lyckas med Nathan =)

3 kommentarer:

  1. Gamle Muffe, ett sånt charmtroll! :D

    Oj, det går snabbt för Nathan och hans blivande fru. :O :D Hoppas det inte får bakslag bara, men jag håller tummarna för dom båda. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Muffe är nog en av mina favorithundar =) Men jag gillar även de hundar som hette Mike och Polly =)

      Mm går väldigt fort fram här :O

      Radera
  2. Åh vilket fint par dom är :)

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!