måndag 21 januari 2013

Kapitel 91 - Nytt jobb, ny frisyr och en hund växer upp

Detta har hänt: Nathan och Vera har blivit ihop, förlovat sig och gift sig, Hon har flyttat in och nu vill dem skaffa barn tillsammans, Nova försöker skingra tankarna genom att sitta vid datorn, Tubbe har fått en egen säng i sovrummet vid nattduksbordet, Nova får ha båda hundarna vid sin sida när hon ligger och sover, Vera stod vid spegeln och kunde inte förstå att hon var gift med en underbar man som Nathan. Har du inte läst kapitel 90 än kan du göra det HÄR


Vera försöker sig på att laga en dator då hon har fullt på sin händighet. Hon får mer än gärna laga till saker om hon kan, jag försöker låta bli elektriska saker då jag inte vill ha en stöt och dö i förtid. 

En ny karriär är inledd för mig, jag bestämde mig för att bli barnskötare och ta hand om grannarnas barn medan de är på sina jobb eller gör andra ärenden. Inte för att vi behöver pengarna utan mer för att jag vill göra något med mitt liv och jag kan inte bara sitta hemma hela tiden och inte göra något. 







En ny frisyr till mitt nya jobb. Jag har redan gjort min första dag och jag älskar det, jag får ta hand om mina bröder och systrars barn också och det är jättekul. 

Lille Tubbe i barnkammaren och gosar lite med Ariel. 

Kort därefter fyllde lille Tubbe år, vi stod och firade honom i barnkammaren och alla var där. Lille Tubbe var inte så liten längre, nu var han vuxen och nu kunde han lära sig mycket annat. Inte enbart vara en valp som är på bushumör hela tiden. Nu hoppas jag att han vill lära sig lite om Jakt och kanske få en färdighet i jakt och kanske komma ut lite mer än vad han gjorde när han var liten valp. 

Tubble blev stor, eller ja vuxen men han är en liten hund med stor personlighet. Hur det kommer bli för honom återstår och se, jag kommer älska honom lika mycket som då han var en liten valp.

Söta Tubbe är så söt. Får man egentligen vara så här söt? Jag som trodde det var olagligt att vara så söt. Sötare pojke får man leta efter tror jag =D 

3 kommentarer:

  1. Barnskötare är en kul karriär, men ruskigt slitsam... :S

    Ååååååååååh, så söt Tubbe blev!!! :D :D :D
    Får se upp så inte jag kommer insmygande i familjen Jones' hus och snor honom! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det håller jag faktiskt med om att det är, det kan bli stressigt om man är ensam i hushållet med så många barn :O Även jobbigt att ha egna småbarn och sen ta hand om andras småbarn samtidigt.

      Visst blev han söt :D Nä du det får du inte göra.

      Radera
  2. Jag vill med ha en Tubbe :D

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!