torsdag 24 januari 2013

Kapitel 93 - En visning av huset

Detta har hänt: Vera kollar på vädret och pratar med Noah, Familjen firar Ariel som fyller år, Ariel får hjälp med att blåsa ut ljusen på tårtan av mamma och telefonerna ringer under kalaset. Har du inte läst kapitel 92 än kan du göra det HÄR


Leon har blivit ungdom och bestämde sig strax efter att han inte ville bo hemma längre, han ville flytta ut från huset då han ville bli självständig, och jag är glad över att han vill bli självständig. Det gör honom gott.

En visning av huset kommer här:
Vi börjar ute i hallen, entrén. Den är ganska stor med inte en enda pryl. Lite tavlor finns här. men så småningom ska det finnas lite mer saker men jag har inte kommit fram till vad ännu. Det tåls att tänkas på ett tag till.

I första dörren hittar vi arbetsrummet, där vi har två datorer och bokhyllan. Här är man inte allt för ofta men det blir ju en och en annan stund här inne trots allt. Speciellt när man använder datorn eller läser en bok kanske. 

Detta är ett rum som ingen utav oss riktigt använder. Jag har inte direkt känt att jag har behövt träna då jag inte gick upp så mycket med varken Nathan eller Leon. Men visst skulle man behöva jobba på konditionen och kanske få lite fastare kropp, så det kanske får bli ändring på det hela. 

En del av vardagsrummet, tv hörnan och hundarnas hörna vid fönstret. Lampan vid sofforna lyser rött när det är mörkt ute. En liten mys stämning.  

Detta var mina tvillingbröder Henrik och Liams rum men vi har gjort om det då Nathan bor hemma och eftersom Vera har flyttat in behöver de ju någonstans och bo tillsammans.  

Ett utav badrummen, inte direkt jättelitet, en mysig liten känsla. Detta är inte det enda badrum vi har. Vi har ett annat badrum också som ligger intill mitt sovrum. 

Här är badrummet som ligger bredvid mitt sovrum och jag är grymt nöjd med det. Toaletten är bakom handfatet.  

Här är mitt sovrum. Jag fick inreda och designa mitt sovrum själv då vi byggde om sovrummet. Jag har nära och bra till barnkammaren också, just nu bor det inte någon liten bebis där ännu då Ariel nyss fyllt år och växt upp. 

Barnkammaren är inredd och redo för att få en liten knodd i sängen igen. Vi får se vad som händer.. 

Köket är stort och rymligt men samtidigt känns det litet. Bilden förvränger bilden lite har jag kommit fram till. 

När Sonia, Steffy och Penny bodde hemma hade dem detta rum. Nu har Ariel det och både Nathan och Leon har haft detta sovrum.  

En del av vardagsrummet men eldstaden i fokus. Trappen ner till källaren är under fönstret. Det bästa med vardagsrummet måste nästan vara eldstaden. 

En del av källaren, Jag har dock kommit fram till att jag skulle vilja ta bort källaren och sätta en övervåning istället kanske. 

 Musikrum, används inte allt för ofta, men det är bra och ha då någon kanske gillar och sitta och spela. 

Huset utifrån, och på sidan. Lite träd på tomten behövs för att få lite liv i tomten.  

Vår tomt från en vinkel, detta är ut mot vägen. Men jag är inte riktigt nöjd med vår trädgård, men jag får fundera på hur jag vill ha det lite senare.  

Vår tomt i liten mer upphöjd vy. Som sagt ändring av trädgården ska göras men får bli lite senare. 

Hela vårt hus och tomt. Men vänta lite nu, vad är det där för hus på vänster sida på samma sida som vårt, det där huset har inte varit där förut. Vem bor där? 

4 kommentarer:

  1. Huset är jättefint! :D
    Stort, rymligt och perfekt att ha en större familj i. Nova måste verkligen hitta sig en man att bilda en stor familj med! :D

    Ååååh, jag tror jag misstänker vem som kan bo i det där lilla huset...! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fint :D Nöjd men samtidigt inte. haha. Vem vet det kanske blir omgjord igen haha.. Nä inte på ett tag.

      Nja det tror jag inte på.. haha

      Radera
  2. Huset har blivit riktigt snyggt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :D Jag är dock inte nöjd..

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!