onsdag 30 januari 2013

Kapitel 96 - Fem månader

Detta har hänt: Muffe förstod vad Nathans son är för något, Nova höll på att förvandla olika saker till något helt annat, det uppstod en eldsvåda på golvet som kunde släckas men som vandrade vidare till sängen, Nova stämde folk för att ha blivit falsk anklagad för något hon inte gjort, Rick var på besök och Nova och han kom närmare varandra. Har du inte läst kapitel 95 än kan du läsa det HÄR


Rick och jag träffades nästintill varje dag. Jag blev mer och mer intresserad av honom, vi båda har det trevligt när vi är tillsammans, vi äter god mat och umgås på ett eller annat sätt.

Tiden gick, och dagar blev månader. Jag och Rick har träffats nu i lite mer än 5 månader, jag älskar honom över hela mitt hjärta och jag kan inte sluta tänka på honom. Jag känner mig ofokuserad på jobb och min vanliga vardag. 

Rick kom över och jag frågade om han ville sova över hos oss. Han tackade artigt ja och vi hade en underbar natt tillsammans, med mycket prat och skratt. Jag kunde inte hjälpa det men var tvungen och fråga Rick en sak. 

- Rick, jag vet att vi inte har träffats så länge, men jag undrar om du vill kila stadigt med mig?
Det tog en stund innan jag fick något svar utav honom. Han log och sa ja och gav mig en kyss.

Jag tvekade ganska länge på att ställa nästa fråga, en fråga som jag länge kommer leva på om jag får som jag vill. 
- Rick, jag älskar dig och därför måste jag ställa ytligare en fråga. 

- NOVA, vad gör du ?
- Rick, vill du gifta dig med mig? 
- Nova, ja det vill jag verkligen. Jag älskar dig ända till månen och tillbaka. 

Vi var båda överlyckliga, vi kramades en längre stund och möttes i en kyss lite senare. Jag älskade mannen jag hade framför mig. Jag älskade verkligen honom och jag visste inte alls vart jag skulle ta vägen när jag var med honom. 

Rick skulle åka till jobbet men jag hindrade honom för en stund. Jag ville inte vänta på något bröllop jag ville ha det nu, bara han och jag. Han tyckte det lät som en bra idé och vi slog till. Bröllop hände framför vår ytterdörr. 

Vi gav våra löfte, bytte ringar och möttes åter igen i en passionerad kyss. Vi var äntligen Herr och Fru Scott. Vi tog mitt namn då vi båda kände att vi skulle föra mitt namn vidare. Eftersom hans familj inte bor här så tänkte vi båda att det vore bra och föra Scott vidare. 

Nathan har funderat på att flytta ut med Fru och barn. Nathan är läkare och har kommit en bra bit på vägen. Han beger sig ut i regnet till kyrkogården för att vaccinera stadens invånare. 

2 kommentarer:

  1. Rick är för söt! :D
    Jag är glad att det faktiskt blev dom i slutändan ändå. Jag är säker på att Rick är rätt man för henne! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är han :D Och jag tror han är något för henne också :D

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!