onsdag 20 februari 2013

Kapitel 102 - Tårtätare, Rick ber om ursäkt!

Detta har hänt: Halloween stod vid dörren och barn och tonåringar kom och ville ha godis, Nova åkte till affären och bokhandeln, Tvillingarna Sammy och Samantha fyllde småbarn, Två barn och två tårtor. Har du inte läst kapitel 101 än kan du göra det HÄR


Vår nyaste medlem som går på fyra ben tog sig friheten att äta upp en tårtbit. Någon i familjen hade lagt tårtbiten på golvet, de tänkte väl inte på att Kapten kanske skulle äta upp den. 

Han såg nöjd ut när han hade ätit upp tårtbiten, han slukade hela tårtan utan några som helst problem. Men detta är ju dock en engångsgrej och detta får inte förekomma för många gånger.   

Telefonen ringde och nu minns jag inte vem det var men det var någon granne som hade dött. Det är ju naturligtvis tråkigt när någon dör, men det är ju oundvikligt. 

Kort efter att tvillingarna fyllde småbarn märkte jag av trötthet, yrsel och illamående. Jag ringde till Nathan och fråga vad han trodde det kunde vara, men innerst inne visste jag väl att det var ännu en graviditet som var på gång. Nathan trodde det också. 

- Oh förlåt älskling.
- För vadå? 
- Jag har hållit en sak hemlig.
- Att du är en varulv?
- Vah? Visste du om det? 
- Ja det visste jag, jag är ju själv en häxa så jag känner igen en övernaturlig varelse när jag ser det.
- Okej, men jag är ledsen för att jag förvandlade mig.
- Lugn Rick. Det är okej. 

Senare samma kväll då vi skulle gå och lägga oss fick jag såna otroliga värkar som inte alls ville sluta.
- VAD SKA JAG GÖRA? 
- Du kan börja med att sluta vara så hysterisk det kommer gå bra, DU har varit med förr.
Rick blir varje gång helt till sig när värkarna börjar, han kan aldrig ta det lugnt 

- Kom nu, nu åker vi till sjukhuset så du inte föder hemma.
- Rick ta det lugnt vi hinner till sjukhuset. 
Som jag nämnde tidigare, han kan inte ta det lugnt. Han springer till bilen i hopp om att åka då han hoppar i bilen. 

Men det är väl egentligen jag som tar det med ro utav oss två. Men vi hann till sjukhuset innan bebisen kom ut. Det tog inte alls lång tid innan bebisen kom ut och Rick kunde äntligen pusta ut och sätta sig och gosa.  


Denna gång blev det en dotter, hon fick namnet Lianna Scott. Rick blev glad för Lianna, men han önskar väl att han ska få en pojke till innan vi slutar och känner oss nöjda med barnaskaran. Jag börjar ju bli äldre och snart kan jag inte få några egna barn mer. 

2 kommentarer:

  1. Åh, Lianna, vilket jättefint namnval! :D

    Jag är så nyfiken på om hon kommer bli häxa som mamma eller varulv som pappa.

    Det var fint av Rick att be om ursäkt, men Nova har en poäng. Hon vore en riktigt dålig häxa om hon inte hade listat ut Ricks hemlighet vid det här laget. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hjälpte mig ju med det namnet =)

      Ja, hon visste om det redan från första början. Men ville inte oroa barnen så hon "spelade" lite.

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!