söndag 24 februari 2013

Kapitel 104 - Skördefest

Detta har hänt: Varulven i ena tvillingen Sammy visade sig, Ariel busringde till Nathan som inte alls blev så glad på sin syster då klockan var fyra på morgonen, Ariel hade även ringt efter en sångare som framförde en sång till Nova, Sammy och Rick gosade i gungstolen tillsammans, Lianna blev småbarn, Ariel blev ungdom, Den nya hunden Kapten blev vuxen, Det regnade och Nova kände att hon behövde en liten massage, Rick fick åka ut till grannen och Nova pratade med Nichol. Har du inte läst kapitel 103 kan du göra det HÄR


En ny liten flicka har fötts i familjen Scott. Jag och Rick har fått ännu en flicka, jag får som jag vill men jag tycker synd om Rick som bara fått en son, han vill ha i alla fall en till. Men han är glad för alla barn som fötts. Men jag kan förstå honom också, han vill ju ha en son som han kan spela fotboll med eller lära om annat mer manliga saker som intresserar honom.

Varulvs Rick lärde Samantha att prata. Det gick väldigt bra, men ibland så funderade man lite vad dem egentligen pratade om. Samantha var så inne i det Rick sa till henne att jag stod i närheten och lyssnade men jag hörde inte så mycket vad dem sa faktiskt.

En glad och väldigt koncentrerad liten tjej, med ett leende på läpparna. Och vågit hår. 

Lilla Samantha gick ut på tomten och tittade runt lite. Hon har ju inte så mycket och göra egentligen nu när hon är småbarn. Men snart fyller hon år. 

- Pappa vi måste prata.
- Om att du inte vill ha oss här längre?
- Men pappa, det är inte alls så. Jag vill ha er här, men.
- Men vadå?
- Pappa du måste förstå, jag måste försöka gå vidare. Jag älskar er, men jag måste tänka på hur jag mår och hur mina barn och min man mår. Rick reagerar hela tiden negativt när ni besöker oss, jag måste tänka på min familjs bästa.

Jag tittade på pappa med tårar i ögonen, jag kände att jag gjorde både mamma och pappa besvikna. Jag älskar dem alla, men det funkar inte när ens man reagerar varje gång dem kommer på besök. 
- Gumman upp med hakan, jag förstår hur du känner och hur du tänker. Var inte ledsen mamma och Jacob och Noah förstår. Vi kommer ju inte att vara långt borta, vi kommer ju finnas i närheten hela tiden. 
- Tack pappa, det känns skönt att du förstår, men jag är inte säker på att mamma förstår. Jag pratade med henne tidigare, det kändes som om hon tyckte att jag kastade bort er. Men som jag sa, jag måste gå vidare med mitt liv.
- Jag förstår det gumman. 

Becky fick sig en ny gunga, hon var inte helt nöjd med att sitta där till en början, hon var grinig och allmänt kinkig. Men hon var trött så inte så konstigt att hon inte fick ro i gungan. 

Till slut blev hon nöjd och hon somnade och var jättenöjd med sin nya gunga. 

Vi hade skördefest hemma och bjöd en del folk, många utav dem tog med sig egna rätter och dessvärre blev allt dåligt innan vi ens hann plocka in maten i kylskåpet. Visst var vi lata och gick och la oss efter att festen var slut. 

Efter en stund funderade jag på vart alla var och de var nere i musikrummet av alla ställen. Jag gick dit, efter en stund gick alla upp och åt.

Sammy växte upp till barn.

Sammy har liknande ögon som sin far, ska verkligen bli kul och se hur han blir som person. 

Samantha har även hon fyllt barn, med sitt vackra hår. Man ser likheter mellan Sammy och Samantha. Sammy är ju som sagt en varulv och Samantha är häxa. 

Det blev omgjort i Tvillingarna Sonia och Steffys gamla rum då Sammy och Samantha har tagit över rummet. Det en våningssäng som inte är så bra, då barnen sover dåligt. Jag skulle vilja ha en våningssäng som barnen kan sova ut i utan att sova dåligt. 

2 kommentarer:

  1. Sammy är pappa Rick upp i dagen! :D

    Han kommer med största sannolikhet bli jättestilig när han växer upp. :)

    Vilka bedårande bilder på Becky i gungan! Hon såg så himla söt ut! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är väldigt lik sin pappa =)

      Det tror jag också han kommer bli, ska bli intressant och se hur alla barnen kommer se ut :D

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!