onsdag 6 februari 2013

Kapitel 98 - Lilla söta Muffe

Detta har hänt: En bild på Rick och lite info om honom, En bild på lilla Snöflinga Ricks hund, Det hände något med Rick men ingen vet vad förutom han själv, Rick åt en rå kalkon då han var hungrig, Rick sprang sedan ut på tomten och rotade i gräset, Snöflinga tog Tubbes säng, Nova spyr ett par gånger på förmiddagen borstar tänderna och sedan städar badkaret som behöver sig en omgång. Har du inte läst kapitel 97 än kan du göra det HÄR


Jag stod och prata lite med Ariel och fråga lite vad hon önskade sig i födelsedagspresent, hon kunde dock inte tala om det eftersom hon inte visste vad hon ville ha. Vi pratade lite allmänt, både om skolan och vad hon tyckte om Rick, och även lilla Snöflinga. 

Snöflinga verkar gilla Ariel också, och det är skönt och se att Snöflinga inte enbart går efter Rick vart han än går. 

Muffe la sig i köket framför kylskåpet i natt, jag vet inte varför men han ville sova enbart där. Jag försökte att få honom och lägga sig i Nathans säng men det var han inte intresserad utav, så jag lät honom sova där han låg. 

Graviditeten går bra än så länge, men snart vill jag inte vara gravid längre. Det är påfrestande och tråkigt när man går gravid, jag har ont i ryggen och benen. Rick är hjälpsam och finns alltid till hands om det skulle behövas.

Rick åkte till hundparken för och se vad som fanns där, han har inte utforskat staden så mycket så han ville kolla runt lite. Han träffade en kvinna som inte alls gillade hur han var. Jag vet inte vad som hände riktigt då han är hur trevlig som helst. 

Han mötte några ur söta hundar som han gillade direkt. Men de bodde redan hos någon annan så vi kunde inte adoptera dem. Men nu har vi tre hundar, Muffe, Tubbe och Snöflinga, det får räcka för ett tag.


Så här söta var hundarna =) 

Dagen kom och nu var det Muffes tur att åka vidare i livet. Jag tyckte han uppförde sig konstigt, jag önskar jag sov hos honom natten innan, eller lekte med honom. Vad som helst, nu är det försent och jag är förkrossad. 


Samma kväll så växte Ariel upp till tonåring. Jag försökte trösta henne så mycket som möjligt. Då hon gillade Muffe väldigt mycket speciellt när hon var liten. Muffe betydde väldigt mycket för henne även för mig själv. Nu vill hon ha en likadan hund som Muffe. 

Ariel som tonåring. Vacker som få.. 

Trots att Rick inte hade känt Muffe lika länge som vi andra har gjort så blev även han berörd över hans död.

Lilla Snöflinga gillade Muffe, jag tror hon såg honom som sin pappa lite fastän dem inte ens var i samma ras. Jag hoppas innerligt att hon klarar sig och att Tubbe finns där för henne om hon känner för tröst. Jag kommer försöka se efter henne och ta upp henne om det skulle bli så att det behövs.

2 kommentarer:

  1. Oj, det ser ut som om dom två små valparna inte gillade Rick! :O
    Alla hundar är inte förtjusta i varulvar, vissa behöver vänja sig först. Men du har rätt, dom var helt bedårande! :D

    Ånej, lilla Muffe!!! :'(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om det kan ha varit deras drag hur de ser ut eller om jag tog bilden i fel tid haha..

      Ja I miss him :(

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!