lördag 6 april 2013

Kapitel 111 - Välkommen hem

Detta har hänt: Nova övade på sitt tal, Nova och Rick gick på en föreläsning som höll utomhus, Regnet öste ner, Rick gjorde en containerdykning, Han ritade även på väggarna i huset, krattade löv i regnet, Nova åkte till caféet men åkte direkt hem, Nova och Rick pratade om att åka hem. Har du inte läst kapitel 110 än kan du göra det HÄR


Jag och Rick kom hem, det var inte bara barnen som blev glada över att se oss. Även lille Tubbe blev jätteglad av och se oss komma hem. Han ville leka direkt innanför dörren när man kom in, man hann inte ens ta av sig skorna. 

Han hoppade upp i soffan där Lianna satt och hon drog honom till sig och började kittla Tubbe. Jag hörde på honom till en början att han tyckte det var kul, men efter en stund så hörde jag hur han började morra och ville därifrån men Lianna höll i honom.
- Lianna, släpp hunden, hör du inte att han protesterar.
- Men mamma.
- Lianna gör nu som mamma säger.
- Okej, okej.
Lianna muttrade ganska mycket när hon blev tillsagd. Man vill ju inte att han biter henne.

Trots att vi har två tvättmaskiner och två torktumlare så ligger det fortfarande kläder på golvet. Vi har så mycket tvätt vissa dagar att det inte räcker med en tvättmaskin och torktumlare. Så vi köpte oss en av varje. 

Men vad händer? 

Jo det som händer är att alla dem som är varulvar har gått och blivit just varulvar och de kan inte göra något åt det. utan de måste förvandla när det är helmåne. Jag kan väl tycka att det är en jobbig tid då barnen måste genomgå förvandlingen. Vissa gånger låter det inte alls roligt. 

Sammy som Varulv. 

- Kan du städa huset åt mig, jag orkar inte städa.
- Visst kan jag göra det, det är ju det jag är till för. 
Jag har sett att Sammy mer och mer står och pratar med luften, jag börjar bli lite orolig för honom. Han säger att det är hans låsasvän han pratar med. Men jag skulle vilja se hans vänner som han umgås och pratar med. Vad ska man ta sig till? 

2 kommentarer:

  1. Nova befinner sig i samma situation med Sammy och hans låtsasvän som Lance och Argus befann sig i med Luke och Jake! :D

    Det är inte lätt att vara förälder. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Nä det är inte lätt. Jisses. Nova oroar sig för Sammy som aldrig förr. Hon har aldrig sett honom så här.

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!