tisdag 16 april 2013

Kapitel 116 - Nya medlemmar tre dessutom

Detta har hänt: Tonåringarna i huset skolade från skolan, Samanthas låsasvän blev riktig, och Han kysste henne som tack för att hon gjorde honom verklig, Familjen har köpt ett hönshus, Tubbe har blivit gammal, Lianna blev tagit av polisen, Samantha utmanade Gosan att äta kanel, Hon hade det roligt men blev tillsagd av sin mamma. Har du inte läst kapitel 115 än kan du göra det HÄR



Det var dags och föda. Denna gång fick jag och Rick en dotter till.

En liten flicka som fick namnet Lucy Scott. Hennes egenskaper är oturlig, tungsovare och lätt imponerad.

Tiden går så fort och och detta är blott ett minne i mitt huvud. Lucy har blivit ett år redan och har gett mig många skratt och goda minnen. 

Lucy har som sagt fyllt år och hon gillar och lyssna på Country, älskar tortellini med ostsås och gillar färgen röd. Hon fick skorpion som sitt stjärntecken. 
- Mamma, kan jag få prata med dig?
- Ja visst.

- Vad vill du prata om gumman?
- Jag kan inte leva så här.
- Leva hur då?
- Som jag ser ut, jag avskyr att vara varulv. Jag vet att detta är mitt arv jag fått från pappa, men jag kan inte leva så här. Jag klarar inte av att förvandla till en varulv varje gång månen tycker det. Jag vill kunna leva mitt liv, precis som jag gör.
- Gumman, jag förstår hur du känner till en viss del. Men vad kan jag göra åt saken?
- Du är häxa.
- Ja? Vad hade du tänkt dig gumman?
- Kan du göra en brygd som gör mig till häxa?

Jag stod och gapade och visste inte alls vad jag skulle säga. Jag tittade på Becky och visste inte alls hur jag skulle känna.
- Kan du det mamma?
- Är det du vill? Att bli häxa? 
- Jag vill bli allt annat förutom varulv mamma. Jag klarar inte av att vara varulv. Snälla hjälp mig.
Tårarna föll ner från Beckys kinder och jag förstod att hon plågades att vara varulv.
- Jag ska se vad jag kan göra gumman. Men du måste prata med din far.
- Han kommer ju försöka att ändra mitt beslut.
- Nej då, prata med honom.

Becky gick ut för att gosa lite med kycklingarna vi har i trädgården. Jag kollade om det fanns några ägg och dessutom mata hönsen så dem inte går hungriga. 

Dagen efter åkte jag och Rick till vårfestivalen som var i stan. Vi ställde oss vid kärleksmaskinen och kollade vår lycka på kärleken. Man ska ju egentligen inte gå efter vad en maskin säger. Men det är svårt att låta bli och se vad den säger. 

Oj vår kärlek är på topp. Det är alltid roligt att se vad den säger. Och jag känner verkligen att vår kärlek är på topp. Jag älskar verkligen Rick och jag kommer alltid att älska honom av resten av mitt liv. 

Ja men visst ja, Lucy har hunnit bli ett, och jag har blivit gravid igen. När jag och Rick var på vårfestivalen så kom värkarna och vi fick åka direkt till sjukhuset. Jag har nu hunnit få åtta barn med fyra olika fäder till mina barn. 

Det blev visst en liten flicka till, som fick namnet Selena Scott. 

Nämen vänta lite nu, varför finns det två sängar en är blå och en är rosa/röd(?)
Jo det ska jag berätta, vi fick nämligen tvillingar. Selena och Max Scott. 

- Är du gift?
- Nej jag är singel.
- Okej.
Samantha och någon paparazzi kille stod och pratade utanför dörren. 

Vi fick ett litet snabbt besök av en utomjording, inte så mycket att tänka på då han hoppa in och ut ur sin farkost. 

Det är inte bara Lucy som har fyllt år, även tvillingarna Sammy och Samantha har fyllt år, nu är dem ungdomar och kan göra vad de vill. Även Lianna har fyllt år och har flyttat hemifrån. 

Rick har börjat ta upp vetenskapen igen. Det glädjer mig, vem vet han kanske bestämmer sig för en karriär inom vetenskapen. 

Ännu en födelsedag och detta känns inte alls bra. Nu är mina dagar räknade och jag har blivit en gammal dam som snart behöver en käpp för att ens ta mig fram. 

Sammy har blivit vuxen och en riktigt litet sex pack har han också. Jag visste inte ens att han tränade när han var i tonåren. 


Sammy Scott!

Becky har börjat att träna. Hur kommer det sig att alla börjar träna helt plötsligt? 

2 kommentarer:

  1. Wow, vilket hopp! Men det var kul att få se både lilla Lucy, Max och Selena i samma kapitel. :)

    Sammy ser ruskigt bra ut. Nu när Nova har börjat bli till åren så undrar jag vem som ska ta över efter henne... :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet att det blev världens hopp, Det var dock inte planerat utan det blev så när jag såg vad jag hade för bilder :S.

      Sammy ser riktigt bra ut :D

      ja vi får se :D

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!