måndag 26 mars 2012

Kapitel 30 - Gått upp i vikt och bor inte flott

Detta har hänt: Johnny tycker att sin mamma är orättvis genom att skicka honom i säng, Rob leker med lillasyster Jean i trädgården, Estelle fyllde tonåring, Alice sa upp sig från jobbet som spökjägare, Kronofogden kom, Alice bytte jobb och Hunden Micke kom på besök.
Har du inte läst kapitel 29 kan du göra det HÄR. Tryck på "LÄS MER" 
för att läsa fortsättningen



Hunden Micke försvann och allt gick till det normala igen. Polly är trött och trög och vi visste inte hur länge vi skulle få ha kvar Polly i våra liv.





















Jag har ju som sagt bytt jobb och trädgården sköter sig ju inte direkt själv förutom och vattna. Så lite trädgårdsarbete stod på "Göra-i-dag-listan".




















Lucas åkte till kyrkogården i dag för att vaccinera folket i byn, och där träffa han inte mindre än min syster Elena.  Sist jag såg henne var hon smal och nu har hon gått upp i vikt. Jag trodde inte att hon skulle vara den som gick upp i vikt. Men men bara hon mår bra så är jag nöjd. 




















Ja vad ska man säga, Johnny blev vuxen och flyttade ut fortare än vad jag hann blinka. Nu har jag bara tre barn hemma, Rob som fortfarande bor hemma, Estelle och Jean. Men vi får väl se om vi skaffar oss fler barn? Grattis till Johnny i alla fall.




















Innan Johnny flyttade tog han examen, jag är så stolt över mina grabbar. Jag är förstås även stolt över mina flickor också men dem har ju inte gjort vad killarna har gjort. Det är lite roligt att jag fick två pojkar sen två flickor. Mormor och morfar fick ju bara en pojke i släkten, morbror Adam. Mamma fick fem killar och fem tjejer varav jag är äldst och Bonnie yngst. 




















Stefan Håger är min lillebror och han är nummer sex i skaran från mamma och pappa. Även han som Elena har gått upp i vikt. Och han bor inte alls så där mäktigt som jag hade föreställt mig. Jag hoppas han kommer på fötterna snart så att han får någon ordning på sitt hem så han kan bygga något snyggt och trevligt hem till sig själv och framtida flickvän. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!