torsdag 12 april 2012

Kapitel 40 - Byggt ut huset på höjden

Detta har hänt: Alice är smått irriterad på att folk ska stå i vägen, Lucas åkte till Frankrike och skaffade kokböcker och fiskade en massa, Alice berättade för mamma Felicia att hon var gravid igen, barn nummer nio föddes och fick namnet Kathrine, lite ensamtid med Haley som gungade, några dagar senare fyllde Haley år och tvillingarna Debbie och Danny blev ungdom och flytade ut. Har du inte läst kapitel 39 än så kan du göra det HÄR. Tryck på "LÄS MER" För att se vad detta inlägg har att erbjuda!



Danny har flugit ut ur boet och tagit sig an ett eget hus och sitt egna liv. Nu väntar både roliga och tråkiga saker i livet. 













Mor och dotter sitter och läser i soffan. 

Lilla Kathrine har blivit småbarn, nu gäller det att lära henne gå, prata och pottan.




















Jag gjorde en sockerkaka som brann. Den var gudomligt god också. Men efter den kom verkligheten tillbaka, städning stod på listan som alltid.




















Rufus och jag hade lite skoj. Jag är väldigt mån om att umgås med hundarna så dem inte känner sig utanför. Det känns viktigt för mig att veta att de mår bra.




















Jag har under en längre tid funderat på vad vi kan göra med huset mer. Jag har alltid velat haft en pool och bubbelbad, men vi har inte riktigt haft råd. Men i veckan blev det av och vi började bygga ut huset på höjden. Nu har vi en pool på taket och dessutom har barnen fått sin lekplats på taket. Det känns väl både bra men samtidigt dåligt man vet ju aldrig vad de kan hitta på. Jag vill ju inte att dem ska ramla ner men nu kan vi göra nått annat med övriga tomten men jag vet inte riktigt vad ännu, det får komma lite senare. Nu behöver jag tänka mest på odlingen och se till att vi har en inkomst. Vi har sålde massa grejer så vi fick över 200 000 § så jag gnäller inte. *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!