måndag 18 juni 2012

Kapitel 49 - Benjamins tavlor

Detta har hänt: Att titta på film hemma går bra för familjen Scott, Hundarna blev hämtade av scoialen, Benjamins hobby är målning, välkommen tvillingarna Jenna och Jesper, även ett andra tvillingpar kom strax efter som fick namnen Tren och Juliet, Thea hjälpte till och mata ena tvillingparet, även måste småbarnen lära sig och gå, gå på pottan och prata, Benjamin och Trish har köpt två nya bilar. Har du inte läst kapitel 48 kan du göra det HÄR. Tryck på "läs mer" för att läsa inlägget

Jag älskar att måla och tycker det är skönt att ställa sig och måla en stund mitt på dagen eller efter jobbet. Nu har jag inte något eget rum där jag kan stå och måla än men det kommer med tiden.

Thea gick till bokhandeln för att handla lite böcker, och hon tog i alldeles för mycket och slösade mer pengar än vad som kanske behövdes.

Jag känner att jag blir bättre och bättre på och måla, denna tavla är det en brud som gråter. Jag vet egentligen inte varför jag gjorde den om jag ska vara ärlig. 

- Mamma, kan jag få prata med dig?
- Absolut Thea vad har du på hjärtat?
- Jo kan inte vi skaffa en häst?
- Gumman jag tror inte vi har plats för en häst. Hästen kan inte bo utomhus den måste ju ha ett stall och bo i som den kan sova i.
- Snälla mamma, snälla.
- Nej Thea sluta tjata det blir ingen häst.

Ännu en tavla jag har målat, ett par som står på en bro tror jag det är. Lite mörk kanske men det går ändå. 

Den här tavlan är nog en av mina favorittavlor än så länge. Fina färger och jag bara älskar den. Snart kommer jag nog upp i färdighet tio i målning, det är mitt mål.

2 kommentarer:

  1. Aliciaaaa :D2014-01-19 16:37

    em, kommer alla ha många barn? inte för att det är dåligt men jag bara undrar. Gillar verkligen berättelsen, kan du inte lägga ut en släktträdsbild?

    SvaraRadera
  2. Jag vet faktiskt inte om alla kommer ha många barn återstår och se :) jag ska lägga ut och göra ett släktträd men just nu är jag sjuk och kan tyvärr inte sitta vid datorn. Får ta det vid något tillfälle då jag mår bättre

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!