måndag 13 augusti 2012

Kapitel 59 - Vila i frid!

Detta har hänt: Tvillingarna Juliet och Tren fyllde ungdom, Jacob fyllde småbarn, Nichol jobbade på och intervjuade en av folket, Jacob stod och lekte framför spegeln, Benjamin blev klar med en tavla, Han lärde även Nova att gå och han lagade ett handfat som läckte vatten. Har du inte läst kapitel 58 än kan du göra det HÄR. Tryck på "läs mer" för att läsa kapitlet.


Att måla är en frihet, att stänga in sig i målandet gör mig både glad och jag får tänka och sortera mina tankar jag har i huvudet som jag inte alls får någon ordning på. Efter en stund när jag hade stått och målat ett tag så hörde jag något konstigt. något plaskande som jag inte kunde komma på vart ifrån det kom. 

 - Hjäälp, hjälp någon.
- JACOB!!!
Jag kom för sent, min son dog alldeles ensam.

Liemannen tog min son hur kunde han göra det? HUR KUNDE HAN? Varför skonades han inte?


"Oh Jacob, vad var det som hände? Varför var du i Poolen alldeles själv?" Många frågor är det som jag och övriga familjen ha svar på men hur ska man kunna få svar på det när han ligger begraven?

- JACOB, KOM TILLBAKA TILL MIG, KOM TILLBAKA. Jag klarar inte detta, jag klarar inte av att vara utan mitt barn. Hur kunde Liemannen ta dig ifrån mig =( Vad var det som hände Jacob? Vad var det som hände? 

Både Nichol och Tren blev helt förstörda när jag kom och berättade vad som hade hänt vår son och Trens lillebror. Jacob var ju bara ett litet barn, han var alldeles för ung för att dö. Vi alla vill ha honom tillbaka.

Begravningen ägde rum ganska snart efter Jacobs död. Han finns i bakgrunden och i stereon spelade vi barnmusik för att hedra Jacob. 

Jag åkte till puben direkt efter att begravningen var slut. Jag orkade inte vara hemma och jag behövde en avslappande drink som blev både två och tre stycken.

Dagen efter gick jag till Jacobs grav där vi har satt hans gravsten för ett tag. Vi är inte redo att släppa honom riktigt ännu så han får vara kvar hos oss en stund till. Jag ska försöka sätta en parkbänk vid hans grav så man kan sitta hos honom och prata.

Vila i frid Jacob Scott, En son, En broder. Vi saknar dig.



R.I.P Jacob Scott

1 kommentar:

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!