lördag 17 november 2012

Kapitel 64 - Mystiska stenar och bada med kläder på.

Detta har hänt: Steffy och Sonia blev småbarn, Tvillingarna Jake och Jolie blev tonåringar, Nova provade på att massera sin mamma för första gången, Benjamin och Nichol hade en romantisk stund under stjärnorna, Nichol blev gravid igen, Graviditeten blev ännu en gång tvillingar men denna gång två pojkar Henrik och Liam, Tvillingparen fick eget sovrum och lekrum i ett och ett hemma spa kom till användning. Har du inte läst kapitel 63 kan du göra det HÄR


Tvillingarna Sonia och Steffy växte upp för ett tag sedan till barn. Och har nu en hel framtid framför sig. 

Nova och jag Benjamin har blivit häxa och när Nova var ute på stan för att kolla runt lite och även gå till affären så såg hon någon sten som såg väldigt konstig ut. Hon testade sina magiska krafter på stenen men det hände ingenting. Så Nova gav sig hem med besvikelsen i halsen.

Efter att ha kommit hem från staden så gick Nova och satte sig i badkaret med kläderna på bokstavligen. Hon hade sina ytterkläder på sig i badet, vet inte riktigt hur hon tänkte där.

Vi fick en ny vän till familjen, han såg riktigt underlig ut och när denna mystiska varelse hade gått kom ett av barnen och skrek att det var en utomjording och att dem bara finns i sagorna. Jag insåg ganska snart att den som har sagt detta till mina barn ljuger, eller så har dem inte sett en riktig utomjording förut.

Jag gick till stadens sommarfestival för att kolla vad det var eftersom det är första gången sommarfestivalen har varit. Jag såg att de hade en ätartävling i korv och jag antog utmaningen och var med. Och om jag inte minns fel så vann jag denna gång. Gamlingar kan dem också.

Nova kom också till sommarfestivalen och i ladugården så var det en sim som skrek efter en läkare, som tur var så kom Nova i samma stund. Nova lovade att hon skulle bli helt frisk och dessutom så insåg Nova att kvinnan hade blivit biten av en varulv. Inom en tid så kommer vi nog se denna kvinna på alla fyra utanför huset eller i staden.

- Nova kan vi prata lite?
- Absolut pappa vad vill du prata om?
- Jag älskar dig och det vet du om.
- Pappa jag älskar dig också. Vad är det frågan om?
- Nova, jag är gammal och du måste ta över vissa saker i hemmet. Men även får du ta över huset. Både jag och din mamma börjar bli gamla och vi lever inte så länge till.
- Oh pappa säger inte så där. Jag vill ju ha er i mitt liv för alltid, jag kan inte förlora er.

Jag tittade på Nova och jag såg hennes sorg i ögonen.
- Nova jag kommer att dö som alla andra. Det kommer vi inte ifrån. Men så länge jag lever så lovar jag att beskydda dig och dina syskon. Du är fortfarande min lilla flicka fastän du är vuxen.
- Jag lovar att beskydda er också så gott jag kan och så länge jag kan. Men Ni får inte gå bort på ett tag, barnen behöver er, tvillingarna och Penny behöver er. När jag säger tvillingarna menar jag inte bara Steffy och Sonia jag menar Henrik och Liam också, jag klarar inte alla barnen själv.
- Lugna dig Nova. Jag mår bra och är full av liv.

Efter att Nova och jag hade haft vårt samtal så bestämde sig Nova för att göra om i sitt sovrum, och jag förstår henne då tapterna var för barn. Nalle Puh och hans vänner Tiger och Nasse var med. Så här såg det ut innan hon började.

Och så här blev det i hennes rum. På bordet längst bort kommer hon försöka plocka lite blommor och ställa, kanske ett fotografi kommer att sättas där också. Det kommer nog bli super mysigt i hennes rum när hon väl blir klar med renoveringen.

6 kommentarer:

  1. Vad spännande med så mycket som händer!

    Nova med kläderna på i badkaret fick mig verkligen att gapskratta. XD Hon kanske kände sig lite pryd? :D

    Är Benjamin för gammal för att tro på utomjordingar, kanske? Han lär bli överraskad! :D

    Och Novas rum blev jättefint efter renoveringen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mycket spännande händer och spänningen fortsätter :D

      Jag vette tusan vad Nova höll på med riktigt haha. (Hon har ju inte någon egenskap som säger aldrig naken så vet inte vad hon höll på med..

      Benjamin kanske är för gammal, men vi får väl se. Han har ju precis träffat utomjordingen så. *ler*

      Ja jag gillar Novas rum :D Men det ser ut som om det kommer bli en ombyggnad av hela huset efter söndag :D

      Radera
    2. Ja, i såna fall verkar det som Nova gjorde lite vettigare. :D Men hon kunde väl åtminstone valt baddräkt istället för alla kläderna på...? XD

      Så det blir av? :D
      Vad roligt att ha det att se fram emot! :D

      Radera
    3. Ja bikini satte hon på sig när hon kom upp. :S

      Om man går efter röstningen så är det tre stycken som har sagt ja, noll som sagt nej och en som sagt att jag får göra som jag vill.

      Radera
  2. Åh en Alien har jag inte stött på ännu, men jag har ju knappt spelat heller.

    /SallysPigge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag satt och tyyp höll andan när jag bjöd in honom :O

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!