tisdag 20 november 2012

Kapitel 67 - Vårfestivalen och ny garderob

Detta har hänt: Nichol har blivit åldring, Steffy lärde sig att göra Pumpapaj, Nova gick till vinterfestivalen och drack varm choklad och åkte lite skridskor på dammen, Henrik och Liam blev tonåringar och Henrik bestämde sig vad han skulle ha för frisyr. Har du inte läst kapitel 66 kan du göra det HÄR


Nova frågade Henrik om han ville åka ut och lära sig och köra. Nova misstänkte att han skulle nappa direkt och det gjorde han. Han äger ett körkort efter lite slit.

Hon frågade även Liam om han också ville lära sig och köra. Det ville han men han var inte lika glad som Henrik blev när han fick frågan från Nova. Men för Liam går det inte lika bra för, han har inte fått sitt körkort ännu.

Våren början komma till staden, Snön börjar smälta bort och visa dem gröna gräsplättarna över staden. Många i familjen är både glada men samtidigt ledsna för att vintern är slut.

Inte mycket snö kvar i staden. Men tiden går fort så det är snart vinter igen. Penny är lite ledsen för att snön är borta, hon ville ju göra snöänglar och snögubbar men det hann hon inte.

Festival i staden igen och nova gick och gjorde en ansiksmålning. Det blev en:

Jösses amalia hon har ju blivit CLOWN! Jag hoppas på att varken min fru eller barnen är rädda för clowner jag har inte sett eller hört att dem har någon sådan fobi. 

Nästa dag återvände Nova till vårfestivalen för att kolla in lite mer vad som fanns och vad den hade att erbjuda. Det fanns så att man kunde få en kyss för två simdaler och det nappade Nova på när hon såg vilken snygg och söt kille som stod och inväntade kyssarna.

Nova testade även hon på att ställa sig vid kyssarståndet men hon hade ingen tur alls med sig då ingen kom och kysste henne. När hon kom hem var hon nedstämd och ledsen, hon frågade mig om hon inte var söt nog så det var därför ingen kom och kysste henne. Jag sa att hon är sötare än vad många andra kvinnor i hennes ålder är. Hon gick in på sitt rum och la sig en stund för och vila.

Även jag gick till vårfestivalen eftersom Nova hade talat om att det fanns pajätartävling. Jag deltog förstås och till min förvåning så vann jag denna tävling. Gott och kladdigt var det också men det var helt värt det. 

Eftersom våren kom och sommaren snart stod innanför dörren så valde både Henrik och Liam på att byta och förbättra sin garderob. De båda berättade att de hade förvånat stylisten när de hade tagit på sig pyjamas då båda ville ha en pyjamas utan överdel, de visade även sig barbröstade när de skulle välja badbyxor, det är väl tur att de kom hem helskinnade från stylisten.

7 kommentarer:

  1. Åh, stackars Nova... :(
    Jag tror att alla bara var för blyga för att Nova såg så fin ut i båset för att våga komma fram och kyssa henne. :)

    Benjamin lever livet på ålderns höst, märker jag! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tyckte lite synd om henne, men i samma stund som hon ställde sig där så börja det regna men det kom inte med på bilden då jag inte tog en bild just då:

      Ja han kommer nog alltid leva livet tror jag =)

      Radera
  2. Våren har just börjat och brukar komma med vårkänslor. Hon hittar nog någon snart :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hoppas på det, dock så har ALLA Nova pratar och flirtar med en maka :S Nova ger snart upp =(

      Radera
    2. Killen i kyssbåset då?

      /SallysPigge

      Radera
    3. Om jag ska vara ärlig vet jag inte va han heter. Men får kolla upp det :D Men om det är han jag tror det är så tror jag han är gift :S

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!