torsdag 22 november 2012

Kapitel 69 - Nytt hus och leta efter monster

Detta har hänt: Sonia och Penny spelade hästskokastning och Penny vann, Penny fann monster under sängen, Nova köpte en blomma som man kunde dansa ihop med, Hon registrerade sig som egen företagare, Benjamin och Nova testade sina krafter på stenen igen men lyckades inte, De övade på sin magi i Novas rum. Har du inte läst kapitel 68 ännu kan du göra det HÄR


Tomten som fem generationer har växt upp i. Både jag och Nichol hoppas på en generation sex snart. Jag har fått några barnbarn men jag träffar dem aldrig. NU vill jag att Nova hittar en man som älskar henne för den hon är och kan få en familj.

Huset förstördes och vi rev det då framför allt jag var trött på husets insida, jag pratade med Nova och Nichol och de tyckte det var en bra idé att riva huset och göra ett nytt hus. Alla blev nöjda och det glädjer mig.

Så här ser Sonia, Steffy och Pennys rum ut. Penny ligger längst ner, Sonia i sängen till vänster och Steffy i sängen till höger. Killarnas rum ser likadant ut men att det är blått istället. och bara två sängar istället för tre.

Ena badrummet. Vi har ett till men som är grönt har jag för mig.  Jag gillar detta badrum väldigt mycket. 

Vårt kök ser ut så här, har utsikt över bakgården(sidgården). På bakgården har vi trädgård som vi odlar eget då Nova jobbar inom trädgårdsmästeri, men hon tar även snart över efter mig.

Så här ser vårt hus ut just nu. Det ska finnas ett träd bakom solstolarna som ni kan se. Fler bilder på huset kommer och komma men inte nu.

En gammal bild som Nova hittade, kastar en isvåg över en papparazzi rätt åt han tycker jag. Han kommer och stör oss hela tiden. 

Sen kasta hon en brandvåg över honom så han skulle tina upp och försvinna från vår tomt. Men frågan är om han fattade budskapet eller om han kommer tillbaka. Det återstår att se.

Hösten kom och Nova gick ut och krattade ihop löven som hade fallit till marken. Vi andra låg och sov när hon var vaken. Hon gillar att vara ute speciellt och ta hand om trädgården.

Även lite lek blev till, lövhögar är visst väldigt roliga. I alla fall om man frågar Nova. Julbelysningen har även kommit upp, snart är det vinter och kallt igen. Vart kommer alla dessa älvor ifrån? 

När Nova kom in så var hon frusen och värmde sig. Det är bra att vi har en eldkamin att värma sig med. Men det finns även en risk att ha en eldkamin, det tar eld en aning. 

Sen ett tag tillbaka speciellt sen det nya huset vart klart så har Penny tittat under sängen efter monster. Och hon hittade monster under sängen en gång, sen dess har hon tittat under sängen varje kväll innan hon går och lägger sig. Vi är alla oroliga för vår Penny, jag önskar att det finns nått att göra. 

4 kommentarer:

  1. Vad fint det nya huset blev! :D
    Gillade verkligen tjejernas sovrum och det nya köket.

    Haha, missbruk av häxmagi, ser jag. :D
    Det är alltid lika skojigt.

    Åh, lilla Penny då... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu förstår inte Nova nått av vad du menar med missbruk av häxmagi :O *titar upp i himlen och låsas som ingenting*

      Radera
  2. Håller med förra kommentar Huset ser jättfint ut. :-D
    Och jag älskar färgvalen i tjejernas rum. :-P
    Och dessa paparzzis dom får vad dom förtjänar ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar färgvalen :D
      Ja nån måtta får det vara. haha

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!