måndag 31 december 2012

Kapitel 84 - Presentbytardag och födelse

Detta har hänt: Nichol dog och Benjamin var utom sig av sorg, Nova var också väldigt ledsen för att hennes mamma dött så plötsligt, dagen efter dog även Benjamin av ålderdom, Nova gick ner sig totalt och grät större delen av dagarna, Hon försökte hålla modet uppe för sina söner men det var nästan svårt, Nathan var snäll och hjälpte sin mamma med Leon som behövde lära sig gå och prata och en ugnsgrill införskaffades och det luktar nybakat varje dag. Har du inte läst kapitel 83 än kan du göra det HÄR


Efter att mamma och pappa hade gått bort tänkte jag att en presentbytardag vore passande att ha för att fira den fina tiden vi fick ha med dem. Medan vi höll på att byta paket så kändes sig Nathan konstig. Han blev nämligen ungdom. Så nu är han inte liten längre. Samma dag som Nathan fyllde så fick Sonia värkar.

- Sonia kom så skjutsar jag dig till sjukhuset, och väntar på din man.
- Tack Nova, behöver verkligen stöd nu när inte mamma och pappa finns mer.
- Ingen orsak, vad har man syskon till för?

Förlossningen blev bra, inga komplikationer eller nått, Sonia födde en frisk flicka. Välkommen in i familjen. Jag fick aldrig veta vad hon fick för namn men det ska jag ta reda på.

Det var inte bara Sonia som fick en ny medlem i familjen, även vi fick en ny medlem men denna gång var det en liten valp som vi köpte. Tubbe heter den nya medlemmen i familjen, här lekar han med Leon som nyss blivit barn. Och för att vara en liten valp som Tubbe är nu är han otroligt stark, han råkade "knuffa" till Leon så han trilla på rumpan. Och det tyckte inte Leon om.

Vi gjorde om lite efter att vi har haft presentbytardagen och satte tvn på en helt annan vägg, det krävdes MÅNGA att flytta tvn men det gick. Och så blev det två soffor istället för en. Men jag är inte helt nöjd med att ha det så här, jag vill ha in fler saker i det stora rummet. 


3 kommentarer:

  1. Åh, tillökning i familjen är alltid underbart och ett bra sätt att komma över sorgen. En påminnelse om att livet går vidare. :)

    Tubbe är nog en av dom sötaste valpar jag sett i Sims 3, måste jag erkänna. :D

    SvaraRadera
  2. Åh en liten Tubbe, jättesöt :D

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!