torsdag 10 januari 2013

Kapitel 85 - Hårlös

Detta har hänt: Nathan fyllde år, Nova skjutsade Sonia till förlossningen, Det blev en flicka, Vi fick en ny familjemedlem som gick på fyra ben en liten hundvalp, Vardagsrummet fick sig en ny makeover. Har du inte läst kapitel 84 än kan du göra det HÄR


En ny kille har hamnat i mitt liv, men jag vet inte alls om det kommer hända något speciellt. Han är trevlig och ser bra ut men nej det känns inte rätt. Han heter Rico Essestedt-Östebacken, han som många andra män är gift. Så jag förstår inte vad det är som gör att alla män kommer till mig? 

Vårt nya tillskott valpen Tubbe ligger ofta vid leksakerna vi har till hundarna och tuggar på leksakerna. Lille valpen trivs hos oss i alla fall och det känns skönt och veta.  

Födelsedagen har anlänt och jag blir vuxen nu, nu är jag inte någon ungdom längre och om jag vill ha fler biologiska barn behöver jag skynda mig på. Tiden är knappt jag är snart åldring och kan inte skaffa fler barn, var är mannen i mitt liv? 

"Oh herregud, vart är mitt HÅR"
Vad har hänt med mitt hår? Hur kan jag var korthårig när jag alldeles nyss var långhårig? Jag måste fixa det här på något sätt.
- Mamma.
"Hur kan det hända det här? Jag måste trolla fram mitt hår igen. Kanske skulle testa en helt annan frisyr...."
- MAMMA?
- Va, vad är det Nathan?
- Jag försöker prata med dig, jag har en fråga.
- Kan vi inte alla tre åka på semester till Frankrike eller Kina? 
- Eh, jo kanske, vi får se hur det ser ut längre fram Nathan.

Rico bjöd mig på en dans, vi dansade lite tryckare det var trevligt. Men vi kommer nog inte bli något mer än bara vänner.  

- Eh, vem är du ? 
- Jag är Benhilda, er nya hushållerska.
- Vad är du för nått? Död? 
- Jag har blivit återupplivad av en maktfull häxa för flera tusen år sedan, han straffade mig för saker jag gjort och han lät mig bli så här.  

Nästa dag gick jag till jobbet som stylist. Courtney, Leons pappa kom dit för att få lite mer hårväxt i ansiktet. Trots att vi är sepererade och jag har vårdnaden om Leon så kan vi umgås som vanligt folk, så här kan jag inte göra med Rex. Skulle han dock komma hit så skulle jag naturligtvis hjälpa honom, men ser jag honom utanför jobbet är han död för mig. Både Rex och Courtney har blivit åldringar, de var mycket äldre än mig och nu är dem på sista tampen i livet.

4 kommentarer:

  1. Oj, vad tiden går fort! :O

    Stackars Nova som inte ännu inte hittat sin drömkille... :(

    Vilka hemska män det finns i det området! Gifta och går ändå och flörtar runt med Nova, usch!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vill verkligen hitta en drömkille, snart gör jag en ny sim precis som jag gjorde med Lucas till Alice..

      Radera
  2. Oj vilken frisyr :O Men tur att hon fick ordning på den :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon var lite olycklig där ett tag.. =(

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!