måndag 18 februari 2013

Kapitel 100 - Rick går till attack

Detta har hänt: Familjen Scott sörjer Muffe, trädgården får lida, två nya familjemedlemmar kom till familjen, Snöflinga blev vuxen så nu kan hon följa med Tubbe på upptäcktsfärd, Rick hade ett hemskt bordskick, Ariel bestämde sig för att börja träna, och en adoption var igång. Har du inte läst kapitel 99 kan du göra det HÄR





























En adoption var igång igen, denna gång fick vi hunden Kapten. Vi hoppas på att han kommer trivas hos oss, lika bra som Tubbe och Snöflinga gör. 

En väldigt söt hund som kommer ta varenda en med storm. Hur kan inte bli lite småkär i Kapten? 

Rick åkte till festivalen för att undersöka lite, han började prata med en kille som han inte gillade det minsta.

Det blev slagsmål och Rick råkade bita killen som han hamnade i slagsmål med. Rick kände väl inte någon ånger överhuvudtaget.

- Ja, jag är tillbaka.
- Tillbaka? Vadå tillbaka? Varför börja du slåss mot mig för? Jag har inte gjort dig något. 
- Jag gillar dig inte.
- Då hade du väl kunnat gått din väg istället för att börja slåss mot mig.
- Jo men nu gjorde inte jag det.


Rick gjorde sig stor för en annan sim på festivalen, till en början reagerade hon men sen himla hon med ögonen och...

Tog fram en tidning i sin handväska, och slog till Rick med den för sitt beteende. Detta gjorde att Rick blev mindre glad på den kvinnliga simmen. Han blev så arg att han attackerade henne. 

Denna gång hade kvinnan inte en chans, denna gång blev det slagsmål och som föregående slagsmål så vann Rick denna gång också. Samma som innan så bet han denna sim, och ännu en varulvsförbannelse gick vidare. Nu hade Rick bitit två simmar på en och samma kväll, ingen kom för att hjälpa dessa två simmar. 

3 kommentarer:

  1. Haha, vilken skön stil den gamla damen hade! :D
    Klappa till en varulv med en tidning, snacka om kaxig. :D
    Men i det fallet förstår jag Rick, jag hade också gått till attack om någon drämt till mig över nosen med en tidning. :S

    Ah, Kapten, vad gullig liten fluffboll! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst hade hon :D Jag hade nog också gått till attack om någon drämt till mig med en tidning över nosen haha..

      Ja visst var han söt :D

      Radera
    2. Jag ska hälsa från Lance att han förstår Rick till 100 %. :)
      Man ska inte tolerera att folk behandlar en nedlåtande för att man är varulv, anser han!

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!